۲۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

امام جمعه کوار:

دولت از ظرفیت های منطقه کوار بیشتر استفاده کند

دولت از ظرفیت های منطقه کوار بیشتر استفاده کند

کوار- امام جمعه کوار از دولت خواست که ظرفیت های کوار را بیشتر مورد توجه قرار دهد و از پتانسیل های موجود این شهر برای رفع کاستی ها بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های این هفته نماز دشمن شکن جمعه شهرستان کوار با اشاره به برجام و تحولات سیاسی اظهار کرد: ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد.

وی افزود: باید توجه داشت که تجربه چند سال اخیر برجام به‌خوبی به ایران ثابت کرده که طرف‌های غربی غیرقابل اعتمادند، به تعهدات خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند، و مهم‌تر از همه، مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

امام جمعه کوار متذکر شد: مجموع این مسائل موجب شده تا دولت ابراهیم رئیسی، رویکردی حساب شده را در قبال برجام در پیش گیرد و صرفاً با اتخاذ عمل‌گرایی در چهارچوب آن، فقط در صورتی که ملت ایران از منافع آن (برجام) بهره‌مند شوند، به‌نحوی جدی در قالب آن دست به کنشگری خواهد زد.

گشول ابراز کرد: مقصر اصلی در تأخیر کنونی، در ازسرگیری مذاکرات برجامی حاکی از انفعال طرف‌های غربی است که حاضر نیستند جهت احیای مذاکرات، اقدامات سازنده انجام دهند و در عین حال، با نگاهی زیاده خواهانه، ایران را که از همگی آنها در بحث برجام طلبکار است، در جایگاه بدهکار می‌بینند.

خطیب جمعه کوار تاکید کرد: اقدام دولت کنونی ایران در آغاز نکردن فوری مذاکرات با غرب در مسأله برجام، نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است که به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

او ادامه داد: عدمِ کرنش ایران در برابر خواسته آن‌ها و رد کردن هرگونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که بر عکس آنچه که آن‌ها تصور می‌کند، پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران، برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات، جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خودِ آن‌هاست، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

امام جمعه کوار تصریح کرد: نقشه‌راه اقتصادی دولت سیزدهم؛ سندی برای مطالعه و مطالبه نقشه‌راه، عنصر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی را در خود دارد اما ویژگی مهم آن این است که ساختاری مبتنی بر زمان دارد.

وی در ادامه بیان کرد: جنس نقشه‌راه جنس راهبردی است و در واقع ابزاری یکپارچه‌کننده است که با در نظر گرفتن همه سطوح در موقعیت مسأله مورد نظر به‌فرآیند برنامه‌ریزی اثربخش کمک شایانی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوار با اشاره به سخنان رهبر حکیم انقلاب که فرمودند؛ دولت باید بر اساس شفافیت و صداقت، میزان و درصد تحقق و علل و دلایل تحقق یا عدم آن‌را به‌مردم گزارش دهد، عنوان کرد: نقشه‌راه اقتصادی دولت سیزدهم که در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی منتشر شد، قابل مطالعه و دقت و البته ارزیابی و سنجش است.

امام جمعه کوار در بخش دیگری از خطبه‌های خود به هفتمین سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به فارس اشاره کرد و گفت: انتظار مردم کوار از دولت کریمه انقلابی و جهادی کنونی استفاده از ظرفیت‌های گسترده این منطقه برای حل مشکلات و رفع کاستی‌ها بیشتر است.

وی خواستار توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی و زیربناهای دینی مانند خانه‌های عالم، سازمان، تبلیغات، فرهنگ و ارشاداسلامی و … بیش از پیش شد.

حجت الاسلام گشول ارتقای نمایندگی اداره صمت به اداره مجهز و مستقل، تکمیل جدی سدکشاورزی، جانمایی واقعی برای روستاهای حوزه سد، ایجاد روشنایی‌های جاده‌ای، حل مشکلات کشاورزان و صنعتگران، زمینه سازی برای جهش_تولید در شهرستان، راه اندازی بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، اصلاح ورودی و خروجی اکبرآباد و تخصیص اعتبارات لازم برای نوسازی مدارس، مطالبه مردم، مسئولان و امامان جمعه شهرستان کوار است.

کد خبر 5328066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha